A A A K K K
для людей із порушенням зору
Ковельська районна рада
Волинська область

Депутати Ковельської районної ради ухвалили Звернення до Голови Верховної Ради України, Прем’єр-міністра України щодо недоцільності передачі функцій епідеміологічного нагляду на місцеві бюджети

Дата: 10.03.2020 15:38
Кількість переглядів: 326

На засіданні 31 сесії Ковельської районної ради, яке відбулося 28 лютого 2020 року, депутатами ради було ухвалено   Звернення до Голови Верховної Ради України, Прем’єр-міністра України щодо недоцільності передачі функцій епідеміологічного нагляду на місцеві бюджети (ознайомитися з рішенням районної ради  від  28 лютого 2020  року № 31/23-1 можна за  посиланням https://rayrada.org.ua/rayrada/kovelska/docs/18028/) .


Пропонуємо ознайомитися з текстом Звернення.

ЗВЕРНЕННЯ

До Голови Верховної Ради України, Прем’єр-міністра України щодо недоцільності передачі функцій епідеміологічного нагляду на місцеві бюджети.

 

До Ковельської районної ради надійшло колективне звернення медичних працівників Ковельського міськміжрайонного відділу ДУ «Волинський обласний лабораторний центр Міністерства охорони здоров’я» щодо недоцільності передачі установи та функцій епідеміологічного нагляду на місцевий бюджет. Ковельська районна  рада підтримує занепокоєння колективу та стурбована оприлюдненим для громадського обговорення проєктом постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання реалізації перехідного періоду децентралізації окремих функцій у сфері громадського здоров’я».

Проєктом цієї постанови передбачається передача фінансування  функцій здійснення епідеміологічного нагляду (спостереження), моніторингу та  утримання цілісних майнових комплексів лабораторних центрів МОЗ України з державного бюджету на бюджети обласних рад до кінця 2020 року. Переведення системи епіднагляду в регіонах на фінансування з місцевих бюджетів призведе до неконтрольованої епідситуації в державі та масового звільнення працівників, оскільки в місцевих бюджетах відсутні кошти на утримання майнових комплексів лабораторних центрів та забезпечення їх діяльності.

Для забезпечення гарантованого державою санітарного та епідемічного благополуччя населення на перехідний період  до завершення адміністративної реформи та до остаточного формування госпітальних округів вважаємо за доцільне збереження фінансування лабораторних центрів з державного бюджету та функціонування централізованої вертикалі з епідеміологічного нагляду за інфекційними та неінфекційними хворобами шляхом перейменування Лабораторних центрів  в Центри контролю та профілактики хвороб МОЗ України, як це відбувалось в сусідніх державах, зокрема, в Польщі.

У Волинській області уже мала місце невдала спроба передачі на обласний бюджет лікарень ветеринарної медицини, котрі невдовзі після неспроможності їх утримання знову були повернуті на фінансування з державного бюджету. Негативний досвід передачі на місцевий бюджет спостерігався і на прикладі вузлової лікарні станції Ковель ДТГО «Львівська залізниця». Тому передача на місцевий бюджет Волинського обласного лабораторного центру є передчасною.

Ряд раніше ухвалених урядових документів призвів до розрегулювання ситуації в сфері санепідблагополуччя. Зокрема, постанови Кабінету Міністрів України від 10.09.2014 №442  «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої  влади», від 02.09.2015 року № 667 «Про затвердження Положення  про Держпродспоживслужбу», від 21.08.2019р  № 818 «Про затвердження Порядку надання інформації про події та ситуації, що становлять загрозу життю і здоров’ю, санітарному та епідемічному благополуччю населення» тощо всупереч діючому законодавству призвели до дублювання функцій окремими центральними органами виконавчої влади. Окрім того, постановою КМУ від 13.03.2019р. № 254 на керівників Держпродспоживслужби покладено виконання функцій головних державних санітарних лікарів адміністративних територій. Все це суперечить діючим Законам України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» та «Про захист населення від інфекційних хвороб», оскільки відповідні зміни в ці закони не вносились, законодавство про громадське здоров’я не прийняте.

     Внаслідок проведених реорганізацій стара система епідеміологічного нагляду зруйнована, а ефективна нова - не побудована. Нещодавно ухваленою урядом Стратегією забезпечення біологічної безпеки передбачено створення лише чотирьох міжрегіональних центрів з біологічної безпеки у містах Києві, Львові, Одесі та Харкові з фінансуванням з державного бюджету. Але чи будуть вони спроможні  забезпечити біологічну, епідемічну безпеку в усіх інших регіонах, де державне фінансування епіднагляду буде припинено?  На сьогодні ВООЗ оголосила міжнародну надзвичайну ситуацію у сфері охорони здоров’я через глобальний спалах коронавірусу 2019-nCoV. З таким викликом можна боротися лише при збереженій чіткій державній вертикалі  епіднагляду. Епідемічні ускладнення такого рівня виникають регулярно, щораз з більшою інтенсивністю поширення та складністю стримування епідемічного процесу. Без фінансування з державного бюджету забезпечити швидкі протиепідемічні заходи реагування неможливо.

Щорічно в державі  та області зростає кількість спалахів інфекційних захворювань. Так, у порівнянні з 2012 роком їх кількість у 2019 році зросла у 25 разів.

На даний час на регіональному рівні державні установи - лабораторні центри Міністерства охорони здоров'я України є єдиними установами в регіонах, які здійснюють епідеміологічний нагляд за інфекційними хворобами, проводять епідеміологічні розслідування з лабораторними дослідженнями, забезпечують реагування на надзвичайні ситуації у сфері епідемічного благополуччя населення.

З оприлюдненої інформації відомо, що готується для подання на розгляд на черговій сесії Верховної Ради України законопроєкт «Про громадське здоров’я», яким  передбачена передача функцій епіднагляду на фінансування з місцевих бюджетів. Рахуємо за необхідне ініціювати першочерговий розгляд законопроєкту «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо системи суспільної охорони здоров’я та епідеміологічного нагляду за хворобами)», котрий напрацьований робочою групою Міністерства охорони здоров’я з залученням провідних фахівців, науковців профілактичної медицини. Ключовими принципами даного законопроєкту є розбудова системи епіднагляду на базі існуючих лабораторних центрів МОЗ України шляхом їх перетворення у центри контролю та профілактики хвороб із збереженням механізму їх фінансування з державного бюджету.

 Передача функцій епіднагляду на місцеві бюджети на даний час є передчасною. Просимо підтримати вищевказаний законопроєкт робочої групи міністерства та ініціювати його розгляд як невідкладний, а проект постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання реалізації перехідного періоду децентралізації окремих функцій у сфері громадського здоров’я» - відхилити.

 

 

                                                                                                       УХВАЛЕНО

                                                                                     рішенням районної ради

                                                                              28 лютого 2020  року № 31/23-1


Коментарі:

Ваш коментар може бути першим :)

Додати коментар


« повернутися

Коментування статті/новини

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь