A A A K K K
для людей із порушенням зору
Ковельська районна рада
Волинська область

Консультант АМУ ГРОМ: «БЮДЖЕТ-2020: ПІДСУМКИ, ТЕНДЕНЦІЇ»

Дата: 15.01.2021 12:44
Кількість переглядів: 287

Василь ГРОМ, консультант з бюджетних питань Волинського регіонального відділення Асоціації міст України, який працює в області в межах проєкту «ПУЛЬС», що його  Асоціація міст України втілює за підтримки USAID, на основі офіційних даних за 2020 рік, проаналізував обласний бюджет 2020 року та бюджети територіальних громад Волині.


Фінансові підсумки та минулорічні бюджетні тенденції він оприлюдним у пості «#Блогконсультанта «БЮДЖЕТ-2020: ПІДСУМКИ, ТЕНДЕНЦІЇ» на сторінці Волинського РВ АМУ у Facebook.

Тож пан Гром у своєму пості пише, що:

«? Загальний обсяг доходів зведеного бюджету Волинської області у 2020 році з виконання власних повноважень місцевого самоврядування склав 6 млрд. 342,1 млн. гривень., із яких 5 млрд. 318,3 млн. гривень – власні доходи (83,86%) і дотації з держбюджету – 1 млрд. 23,7 млн. гривень (16,14%).

? За останні три роки простежується тенденція поступового збільшення питомої ваги власних доходів місцевих бюджетів при одночасному зменшенні дотацій державного бюджету, що свідчить про поступове розширення бази і повноти оподаткування.

? Особливі умови бюджетного процесу 2020 року в умовах пандемії стали для виконавчих органів місцевого самоврядування  випробуванням на здатність в умовах обмежених ресурсів забезпечити життєдіяльність бюджетних установ та утримати в належному стані інфраструктуру територіальних громад. Такий попередній висновок обумовлений суттєвим погіршенням динаміки надходжень власних доходів.  

 ? У 2020 році темпи зниження надходжень до бюджетів були наполовину меншими (7,3 і 11,7%%) як відповідно середні темпи зниження за 2016-2018 роки. Причинами такого становища – особливі умови функціонування у 2020 році економіки області, а також недостатній рівень адміністрування податків і бюджетної діяльності (органи державної виконавчої влади і місцевого самоврядування).

? Зазначене у значній мірі і спричинило, чи не вперше, недовиконання в цілому зведених доходів загального фонду місцевих бюджетів на 1,1% з сумою недобору до бюджетних призначень місцевого самоврядування 61.5 млн. гривень у тому числі реформованими громадами відповідно 2,6% і 77,2 млн гривень.

? Недовиконали власні бюджетні зобов’язання за доходами громади міст Луцьк і Ковель, сільські – Боратинська, Підгаєцька, Смолигівська, Жидичинська і Привітненська та Турійська селищна.

До речі, консультант Асоціації міст України, вважає, що нічого не заважало місцевому самоврядуванню провести уточнення бюджетних призначень за доходами і видатками своїх бюджетів. Постає питання: а яка доцільність таких дій - підгонка доходів під фактичне виконання? Звичайно така дія виконавчого органу буде виправданою за однієї умови – якщо під недоодержані доходи не проведені роботи чи отримані послуги, які будуть фінансовими зобов’язаннями 2021 року.

? Вагома частка (45,3%) доходів місцевих бюджетів області формується у містах, колишнього обласного значення. Водночас, розвиток податкової бази та її адміністрування бажає бути кращим.

? Аналогічна ситуація і в реформованих громадах селищ міського типу, де економіка та інфраструктура в переважній  більшості на порядок вища, як у сільських громадах.

Довідково:

Діаграма рейтингу серед реформованих громад надана у попередньому блозі консультанта за 8 січня 2021 року.

Ще одна негативна тенденція 2020 року, яка, не виключено,  матиме своє продовження у бюджеті 2021-го – доходи місцевих бюджетів, джерело надходжень яких – додана вартість. До таких доходів належать: ПДФО (частково), єдиний податок, акцизи і податок на прибуток, а  їх питома вага у власних доходах місцевих бюджетів, за даними звітності 2019 року,  становить понад 70%,  із яких ПДФО (без платників бюджетної сфери) – тільки 44,4%. 

? Темпи надходжень ПДФО в порівнянні з 2019 роком знизились більше як у два з половиною рази з 19,2% до 7,5%. Недовиконання бюджетних призначень на 2020 рік становить 140,2 млн гривень, що і стало єдиною причиною загальних недовиконань власних доходів, які склали 61,5 млн гривень.

? Незадовільні темпи приросту надходжень ПДФО знизили на 22 пункти співвідношення індексів податкоспроможності, прийнятих у розрахунках міжбюджетних трансфертів із держбюджету на 2020 рік у порівнянні з 2019 роком у перерахунку на фактичні надходження ПДФО. Зазначене мало негативний вплив на дохідну базу місцевих бюджетів 2020 року за надходженнями ПДФО і рівнем планової базової (реверсної) дотації».

До речі, Василь Гром зазначає, що «повний аналіз впливу доданої вартості на стан доходів місцевих бюджетів 2020 року буде проведений після формування річного звіту про виконання місцевих бюджетів».

Офіс реформ у Волинькому регіональному відділенні Асоціаії міст України



« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь