A A A K K K
для людей із порушенням зору
Ковельська районна рада
Волинська область

Чи визначено статус несплачених податкових зобов’яань під час дії правового режиму воєнного стану в Україні?

Дата: 22.08.2022 11:45
Кількість переглядів: 124

Категорія податковий борг визначається лише загальними положеннями Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), а особливостями справляння податків та зборів протягом дії воєнного стану в Україні, що визначаються п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, чітко не визначено статус несплачених грошових зобов’язань, - зазначають в ГУ ДПС у Волинській області.


Виходячи з визначення поняття, наведеного у п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПКУ, податковий борг – сума узгодженого грошового зобов’язання, не сплаченого платником податків у встановлений ПКУ строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному ПКУ.

Абзацом третім п.п. 69.1 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ зі змінами, внесеними Законом України від 12 травня 2022 року № 2260-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» (далі – Закон № 2260-IX), передбачено, що платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов’язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої п. 46.2 ст. 46 ПКУ, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов’язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом № 2260-IX (27.05.2022) за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.

Абзацом першим п.п. 69.1 п. 69 підрозд. 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ зі змінами, внесеними Законом № 2260-IX, передбачено, що у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов’язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої п. 46.2 ст. 46 ПКУ, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої ПКУ відповідальності з обов’язковим виконанням таких обов’язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Отже, для платників податків, які мають можливість виконувати свої податкові обов’язки, граничний термін виконання яких припадав на період починаючи з 24.02.2022 і до 27.05.2022, встановлено граничний строк для подання звітності – до 20.07.2022, для сплати податків і зборів – 31.07.2022, починаючи з 27.05.2022 строки подання податкової звітності, сплати податків визначаються загальними положеннями ПКУ.

Для платників податків, у яких відсутня можливість виконати податковий обов’язок під час дії воєнного стану, алгоритм дій буде затверджений Міністерством фінансів України у відповідному підзаконному акті.

За наведених умов до настання визначених ПКУ строків подання податкової звітності, сплати податків, підстави для виникнення податкового боргу в розумінні п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПКУ відсутні, а такі грошові зобов’язання вважаються несплаченими.

Поряд з тим зазначаємо, що особливості справляння окремих податків та зборів на період дії воєнного стану встановлені, зокрема, підпунктами 69.14, 69.15, 69.16, 69.22 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, згідно з якими перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, визначається Кабінетом Міністрів України.

Тому, у практичній діяльності наявність податкового боргу має встановлюватися у кожному окремому випадку, щодо окремого платника податків, за окремим податком, а не виходячи із законодавчих положень або інформаційно-комунікаційних систем ДПС, у яких такі особливості не знайшли своє відображення.

Довідково: Загальнодоступний інформаційно -довідковий ресурс (категорія 135.06).

 

Сектор інформаційної взаємодії ГУ ДПС у Волинській області

 

ПОГОДЖЕНО: О. НІКОТІНА


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь